20 december 2012

Bijbeltekst van de dag #06


"(8) Be sober, be vigilant; because your adversary the devil, as a roaring lion, walketh about, seeking whom he may devour (...)
(10) But the God of all grace, who hath called us unto his eternal glory by Christ Jesus, after that ye have suffered a while, make you perfect, stablish, strengthen, settle you."
~ 1 Petrus 5:8,10 (NIV)

Weer een tekst die met lijden te maken heeft. Ze spreken me wel aan, blijkbaar. Wat ik hier mooi aan vind is dat ik lees dat het leven hier nou eenmaal onlosmakelijk met lijden te maken heeft. Een 'geloofsdip', zoals velen dat noemen, is denk ik een gril van de roaring lion die hier beschreven wordt. Maar een dip zou geen dip zijn als ervoor en erna weer iets is om tegenover te staan, net zoals een dal geen dal is als er geen twee bergen naast staan. God heeft jou en mij geroepen. Het feit dat ik bergen (lees: hoogtepunten) in mijn geloof heb gekend, heeft mij geholpen om in de dalen vast te houden aan die herinnering. Maar ondertussen was het God die mij veel steviger vasthield en nu bezig is om me volmaakt te maken, en me goed gegrond in mijn leven te doen staan. Met andere woorden, er komt weer een berg aan!
Ik bid dat de uitwerking hiervan blijft en dat ik een zegen mag zijn voor mensen om me heen.

Geen opmerkingen: