26 december 2012

Bijbeltekst van de dag #07


"Laten wij er dan beducht voor zijn dat iemand van u ooit schijnt achter te blijven, terwijl de belofte om in Zijn rust binnen te gaan nog van kracht is."
~ Hebreeën 4:1 (HSV)

Dit vind ik wel een interessante opmerking. In de verzen hierna wordt verteld dat de belofte voor iedereen geldt (behalve, zoals in hoofdstuk 3 gezegd wordt, voor degenen van wie God gezworen heeft dat ze niet "Zijn rust binnen kunnen gaan"). Omdat de lezer wordt geacht te weten dat 'de belofte' (ik neem aan dat dit het bij God horen inhoudt, dus je behoudenis) voor hem is sinds het evangelie aan hem verkondigd is, moet deze erop toezien dat de mensen om hem heen datzelfde ook weten. Het is dus belangrijk om elkaar telkens weer te vertellen dat dat zo is. Het is denk ik hierin net als een relatie tussen twee mensen: als ze elkaar vaak genoeg overtuigen dat ze van elkaar houden, dan blijft het vuur van de relatie brandend. God vindt het blijkbaar erg belangrijk dat wij weten dat Hij van ons houdt. Dat vind ik iets moois, en daarmee ook gelijk iets wat ik graag met anderen deel.

*deelt* :)

Geen opmerkingen: